آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۶۰۰
حوادث
۱۹

مجرم اینترنتی، تصاویر خصوصی منتشر می کرد

کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان، فردی را که با ایجاد صفحات مجازی و جعلی به نام یک شهروند و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی وی در شبکه های اجتماعی، موجب هتک حیثیت آنان شده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به این خبر گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر این که فرد یا افراد ناشناسی با ایجاد یک صفحه جعلی به نام وی در یکی از شبکه های اجتماعی و انتشار تصاویر خانوادگی وی و همسرش، موجب هتک حیثیت و آبرویش شده است، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در پی طرح این شکایت، کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با هماهنگی مقام قضایی متهم را در فضای سایبر شناسایی کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در ادامه، مخفیگاه او شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ خسروی یادآور شد: متهم در مواجهه با دلایل پلیسی، به جرم خود اعتراف و انگیزه اش را از این کار، مسائل شخصی و خانوادگی با شاکی اعلام کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان با بیان این که متهم به مراجع قضایی معرفی شد، هشدار داد: براساس قانون جرایم رایانه ای، هرکس از طریق سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند، افزون بر اعاده حیثیت، به حبس و جزای نقدی نیز محکوم می شود.