آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
اقتصاد
۴

پایگاه اینترنتی کانون صرافان فیلتر شد

کانون صرافان ایرانیان در واکنش به مسدود شدن سامانه اینترنتی این کانون به دلیل اعلام نرخ ارز آزاد تصریح کرد که کانون برای انتشار این نرخ از بانک مرکزی مجوز دارد.

به گزارش ایسنا، سامانه اینترنتی کانون صرافان ایرانیان که از سوی بانک مرکزی به عنوان تنها سامانه اطلاع رسانی در بحث ارز آزاد انتخاب شده بود، بیش از یک هفته است که از سوی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از دسترس عموم خارج شده است.

این کارگروه با استناد به ماده 22 قانون جرایم رایانه ای به کانون اعلام کرده است باید تنها نرخ ارز مرجع و ارز مبادلاتی را روی خروجی خود به نمایش بگذارند و چند روزی به کانون فرصت داده شده تا نرخ های مورد تائید را روی خروجی خود قرار دهند که این سامانه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

در پی این اتفاق کانون صرافان ایران اعلام کرد از طریق پست الکترونیکی کارگروه مجوزهای صادره از سوی بانک مرکزی را ارسال کرده که تقاضای تجدیدنظر از سوی کارگروه نیز تائید شده است و هم اکنون در همان پست الکترونیکی اعلام شده، مجوزها در حال بررسی است.

کانون صرافان ایرانیان مدعی است که انتشار نرخ آزاد ارز براساس مجوز بانک مرکزی بوده است. استناد کانون به نامه شانزدهم آبان 1391 اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی است که بانک مرکزی مجوز انتشار را به کانون داده است.