آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
اقتصاد
۴

افزایش 15 درصدی صادرات محصولات کشاورزی

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی، از افزایش 15 درصدی صادرات محصولات کشاورزی طی هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، ناصر توکلی با بیان این که تحریم ها باعث شکوفایی استعدادها در این بخش شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون، بیش از یک میلیون تن سیب و مرکبات مازاد بر مصرف صادر شده است. معاون تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی به افزایش یک میلیون و صد تنی تولید محصولات باغی در این مدت اشاره کرد و افزود: با توجه به این که سال گذشته تولید محصولات به حدود 107 میلیون تن رسیده بود، پیش بینی می شود تولید محصولات کشاورزی تا پایان سال جاری به بیش از 118 میلیون تن برسد. وی از تخصیص 3000 میلیارد تومان اعتبار از محل طرح توسعه ملی به بخش کشاورزی خبر داد و اظهارکرد: در صورت جذب اعتبار، به طرح هایی که بیش از یک میلیاردسرمایه گذاری داشته باشد، تسهیلات بانکی داده می شود.

توکلی، تصویب طرح توسعه بخش کشاورزی را طی چند سال اخیر از لحاظ تامین تسهیلات بانکی دوران طلایی عنوان کرد و گفت: در هشت ماه سال جاری، بیش از 1500میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخش زیر ساخت ها به کشاورزان پرداخت شد که سهم تولیدات گیاهی از این میزان 500 میلیارد تومان بوده است. وی افزود: کشاورزان باید بدون توجه به یارانه ها و با توجه به قیمت واقعی نهاده ها و عملکرد آن در واحد سطح بتوانند محصولات را اقتصادی کنند، تا کشاورزی پایدار داشته باشیم.