آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۲
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

تاکسی زیاد نکنید، جلوی دربستی ها را بگیرید

آوید طالبیان

از همین حالاهم خیلی ها خرید را شروع کرده اند. کوچک و بزرگ راه می افتند توی خیابان ها که نرسیده به بهار، خودشان و زندگی شان را نونوار کنند و آنقدر می روند و می آیند که همه جنس های توی مغازه ها ته بکشد و آن وقت با دست های پر از انواع هدیه و لباس و خرت و پرت های دیگر پی تاکسی می گردند، اما خبری از قاصدان زرد و سبز که قرار است آدم های خسته از خرید را به خانه برساند نیست، چون راننده ها راه افتاده اند دنبال دربستی و بعضی هایشان حتی از این که کسی بگوید می شود شب عید مسافر غیردربستی هم سوار کرد به خنده می افتند. میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی دیروز اعلام کرد قرار است در روزهای پایانی سال، تاکسی ها از ساعت 7 صبح در 50 مرکز خرید در مناطق 22 گانه شهر تهران مستقر شوند تا مسافران بی تاکسی نمانند.

هرچند مظفر می گوید که ساعات حضور بازرسانش در سطح شهر افزایش پیدا می کند تا آنها نرخ کرایه تاکسی ها را کنترل کنند، اما تجربه نشان می دهد این نوع وعده ها در سال های گذشته هم مطرح شده و با این حال به نتیجه نرسیده است و رانندگان تاکسی ها، نه تنها نرخ کرایه شان را بالاتر برده اند، بلکه بیشتر آنها دنبال دربستی گشته و حاضر نشده اند مسافران عادی را به مقصد برسانند و هیچ برخورد جدی با آنها نشده است به طوری که حتی برخی رانندگان رسم صرفا دربستی سوار کردن را از همین حالاهم شروع کرده اند و برخی خطوط تاکسی کاملاخالیست.

به همین علت به نظر می رسد بهتر است سازمان تاکسیرانی به جای وعده دادن درباره استقرار تاکسی ها در سراسر شهر، به فکر برخوردهای قاطع با رانندگان تاکسی که صرفا مسافران دربست سوار می کنند، باشد و حتی مجازات هایی نیز برای آنها در نظر بگیرد.