آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
سیاسی
۲

احمدی نژاد: هیچ کس نمی تواند بگوید من صاحب انقلاب هستم

رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی که در کشور ما رخ داد، حرکتی است در ادامه مسیر انبیا و هرگز یک کار سیاسی نبود.

محمود احمدی نژاد در دیدار با اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: این طور نبود که یک گروه علیه یک گروه دیگر یا یک طبقه اجتماعی علیه طبقه اجتماعی دیگر قیام کند، حتی انقلاب ما صرفا تغییر یک حکومت نبود، بلکه بازگشت انسان به حقیقت خودش بود و این انقلاب متعلق به هیچ گروه، فرد یا حزبی نیست.

وی گفت: این انقلاب توسط امام خمینی(ره) که فردی بی نظیر بود و بعد از سلسله پیامبران، وجود ایشان کم نظیر بود، بنیانگذاری شد و ایشان می فرمودند؛ من کسی نیستم، بلکه ملت الهی شده و انقلاب کرده است.

احمدی نژاد گفت: نظام اجتماعی که به دنبال کمال انسان باشد، هیچگاه در حالت سکون باقی نمی ماند و همیشه به پیش می رود. ما نیز در مراسم دهه فجر خودمان نباید صرفا تغییری در شکل داشته باشیم، بلکه باید به لحاظ جایگاه به نقطه بالاتری برویم و نسبت به سال های گذشته رشد و ترقی داشته باشیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: فلسفه تکرار دهه های فجر، یادآوری و نشان دادن راه هاست که مسیر را اشتباه نرویم.

احمدی نژاد افزود: انقلاب اسلامی ایران متعلق به ملت ایران نیست، مگر پیامبر(ص) متعلق به ملت خاصی بود. تعالیم آنها جهانی است، این انقلاب هم باید جهانی باشد. وی با اشاره به تمام مجاهدت ها و مبارزات انقلابیون در سال های 1341 تا 1357 برای به ثمر نشاندن انقلاب گفت: شرایط امروز جهان مشابه شرایط ایران در فاصله سال های 41 تا 56 است.

رئیس جمهور ادامه داد: این حرکت به این معنا نیست که در داخل کشور ما نیز هنوز روحیه انقلابی در همه وجود دارد، البته مردم را عرض نمی کنم، منظور من با مدعیانی است که فکر می کنند مالک مردم و دین هستند.