آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
جامعه
۱۷

آموزش دوره های امداد و نجات به رانندگان تاکسی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اجرای طرح آموزش دوره های امدادی به رانندگان تاکسی های پایتخت خبر داد.

محمود مظفر در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که طرح آموزش امداد و نجات به رانندگان تاکسی به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا می شود، افزود: شهر تهران به دلیل گستردگی و بافت خاص خود، نیاز به امدادگرانی دارد که آشنایی کاملی با خیابان های پایتخت داشته باشند.

وی با بیان این که رانندگان تاکسی ظرفیت بسیار مناسبی برای آموزش کمک های امداد و نجات و افزایش آمادگی در برابر حوادث و زلزله احتمالی شهر تهران را دارند، گفت: با آموزش دوره های امدادی و همچنین ارائه کیف های امدادی به رانندگان می توانیم از این افراد به عنوان عضو داوطلب هلال احمر بهره بگیریم. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که در هنگام وقوع حوادث، تائید حادثه و همچنین تعیین محل دقیق آن در سرعت بخشیدن به عملیات امدادی بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: رانندگان تاکسی با شناخت دقیقی که از محلات و خیابان های پایتخت دارند، می توانند در مواردی به کمک امدادگران آمده و سرعت عملیات امدادی را ارتقا دهند.

مظفر با بیان این که این طرح به صورت آزمایشی در تهران اجرا شده و در صورت موفقیت، به کل کشور تعمیم داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون پیش نویس این تفاهم نامه آماده و بزودی منعقد می شود.