آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
جامعه
۱۷

کاهش 10درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت از کاهش 4/10 درصدی میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: میزان مرگ و میر در ماموریت های غیرتصادفی اورژانس پیش بیمارستانی نیز 1/2 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا معصومی افزود: امسال 1160 مجروح و 75/26 فوتی به ازای هر صدهزار نفر، آمار بروز حوادث ترافیکی منجر به فوت بوده است و این در حالی است که میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در کشور در سال 84 به 40 مورد می رسید.

وی با بیان این که هم اکنون تعداد پایگاه های پیش بیمارستانی در کشور به 2187 مورد رسیده است، عنوان کرد: بالغ بر 14 هزار و 558 نیروی ستادی و عملیاتی مشغول ارائه خدمت در اورژانس ها هستند.

معصومی با اشاره به وجود 4186 آمبولانس فعال و پوشش 57 درصدی حوادث جاده ای در کشور، گفت: با وجود این که 40 درصد حوادث ترافیکی ما در جاده های فرعی و روستایی رخ می دهد، هنوز نتوانستیم به این حیطه ورود پیدا کنیم. عمدتا مصدومان تصادفات جاده های فرعی و روستایی یا به بیمارستان نمی رسند، یا مردم آنها را به نزدیک ترین مراکز درمانی می برند، البته 100 درصد حوادث پرتلفات جاده ای کشور را پوشش می دهیم.