آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
جهان
۶

اسد: ارتش موفقیت های بزرگی به دست آورده است

پس از دوسال درگیری و به رغم ادامه خشونت های موجود در این کشور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می گوید: ارتش موفقیت های بزرگی بدست آورده و ضربات مهلکی را بر گروه های مسلح که توسط برخی کشورها حمایت مالی می شوند، وارد کرده است.

به گزارش ایلنا، اسد در دیدار گروهی از مردم این کشور با وی در کاخ ریاست جمهوری «الروضه»، گفت: آمریکا در حال حاضر آماده حل بحران سوریه نیست. وی در ادامه تصریح کرد: روسیه همچنان حامی سوریه باقی می ماند و این کشور از خودش دفاع می کند نه از نظام حاکم بر سوریه. اسد با اشاره به دوران پس از بحران کنونی گفت برای این دوران برنامه هایی به منظور بازگرداندن آوارگان به شهرهای خود وجود دارد که به وقت آن اعلام می شود. همچنین برنامه هایی نیز برای بازسازی کشور تهیه شده است.

این سخنان در شرایطی ابراز می شود که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی مداخله جویانه گفته است در حال ارزیابی این مساله است که آیا دخالت نظامی در سوریه به حل مشکل این کشور کمک می کند یا باعث پیچیده تر شدن شرایط می شود. یکی از نتایج کنفرانس لائوس این بود که آمریکا برای بحران سوریه باید خالت کند.

دیروز اخضر ابراهیمی نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب گزارش جدید خود درباره تحولات سوریه و تلاش ها برای برون رفت از بحران این کشور را به اعضای شورای امنیت ارائه داد. پیشتر شایع شده بود که ابراهیمی سکته مغزی کرده است اما دفتر وی با صدور بیانیه ای این شایعه را تکذیب کرد. دریک خبر دیگر مربوط به سوریه دفتر رسانه ای ریاست جمهوری این کشور رفتن «انیسه مخلوف» مادر بشار اسد به امارات را تکذیب کرد.