آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
جهان
۶

تاکید مخالفان بحرینی به بی نتیجه بودن مذاکرات با دولت

در حالی که طی چند روز گذشته زمزمه مذاکره گروه های مخالف با دولت بحرین در رسانه ها و محافل سیاسی این کشور شنیده می شود، برخی رهبران مخالفان از بی نتیجه بودن این روند سخن می گویند.

به گزارش مهر، حسن مشیمع، دبیرکل جنبش حق بحرین در این باره اعلام کرد: گفت وگوهای مطرح شده از سوی رژیم محکوم به شکست است.

وی افزود: رژیم هیچ گاه مردم و رهبران مخالفان را به رسمیت نشناخته است و قصد دارد از گفت وگو به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن مخالفان بهره برداری کند. مشیمع بیان کرد: آینده بحرین را کشورهای دیگر به هر اندازه که قدرت و مساحت داشته باشند رقم نمی زنند و سرنوشت مردم در دست افراد سیاسی نیست.مشیمع گفت: صدور احکام زندان ابد، ظالمانه و خصمانه است اما سبب شکستن اراده مردمی نخواهد شد.

در همین حال، شبکه اطلاعات حقوق بشر عربی، برخورد نظامیان رژیم آل خلیفه با تظاهر کنندگان صلح جو را محکوم کرد. در بیانیه این شبکه آمده است: نظامیان رژیم بحرین از انواع سلاح ها مانند گاز اشک آور، بمب های صوتی و گلوله های ساچمه ای علیه تظاهرکنندگان بی دفاع استفاده کردند. این شبکه بیان کرد: ادامه سیاست های سرکوبگرانه رژیم بحرین علیه مخالفان نشان دهنده این است که رژیم برنامه ای برای گفت وگو برای خروج از بحران ندارد.

از سوی دیگر، هزاران بحرینی روز دوشنبه در مراسم تشییع جنازه قاسم حبیب، کودک شهید بحرینی شرکت کردند. این کودک هشت ساله بحرینی قربانی استفاده بیش از حد گازهای سمی شد که نیروهای رژیم آل خلیفه شلیک کرده بودند. شرکت کنندگان در این مراسم پرچم بحرین را در دست داشتند و مقامات رسمی این کشور را مسئول کشته شدن این کودک می دانستند. در این میان، نیروهای رژیم آل خلیفه شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه را بلافاصله پس از پایان مراسم خاکسپاری سرکوب کردند.