آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
حوادث
۱۹

تاجر قلابی، دختران را در اینترنت فریب می داد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری پسر اصفهانی که با معرفی خود به عنوان تاجر در اینترنت دختران را فریب داده و صفحات مبتذل را مدیریت می کرد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ خسروی گفت: در پی شکایت زنی مبنی بر هتک حرمت وی در فضای مجازی، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند وی در یکی از صفحات اجتماعی با مردی آشنا شده و پسر جوان به بهانه ازدواج، عکس شخصی و خانوادگی او را درخواست و تمام اطلاعاتش را برای اعمال غیراخلاقی و ترویج فساد در اینترنت منتشر کرده است.

وی با بیان این که در تحقیقات نشانه هایی از متهم در چند سایت و وبلاگ مشاهده شد، افزود: متهم در این سایت ها خود را جوانی اصفهانی و تاجر در خارج از کشور معرفی و با ایجاد گروهی با نام «مبتذل» در یکی از شبکه های اجتماعی مبادرت به تحریک و تشویق جوانان به ایجاد رابطه غیراخلاقی کرده است.

خسروی خاطرنشان کرد: ماموران با جستجوی گسترده، متهم را دستگیر کردند که وی به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطرنشان کرد: هر فرد به قصد ضرر رساندن به غیر یا تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی به نشر اکاذیب علیه دیگران اقدام کند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد: ترویج فساد و بی بندوباری به هر نحو و انتشار مطالب و موضوعاتی با محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی، جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن بشدت برخورد خواهد کرد.