آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
حوادث
۱۹

سرقت میلیاردی با نفوذ در شبکه بانکی

دو مرد که با برداشت غیرقانونی 18 میلیارد ریال از یکی از بانک های خمین در استان مرکزی، پول های دزدی را به حساب هایی در بانک ها و موسسات مالی واریز کرده بودند تا در درازمدت سود دریافت کنند، دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، سرهنگ ایرج کاکاوند، جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری مردی که از حساب یکی از بانک های شهر خمین 18 میلیارد ریال برداشت غیر قانونی کرده بود، خبر داد و به خبرنگار ما گفت: چندی پیش نماینده حقوقی یکی از بانک های خمین با حضور در اداره پلیس آگاهی این شهر با ارائه شکایتی از برداشت غیرقانونی 18 میلیارد ریال از حساب بانک محل کارش خبر داد و گفت، هنگام بررسی موجودی بانک، متوجه برداشت مبالغ فوق شده است.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس معلوم شد، پول ها از دستگاه کارت خوان درون بانک به حساب دو مرد واریز شده و آنها نیز از طریق دستگاه خودپرداز، این مبالغ را به حساب های دیگر واریز کرده اند.جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شد: در ادامه تحقیقات هویت دو نفری که پول ها را دزدیده و به حساب های دیگر واریز کرده بودند، شناسایی و هر دو دستگیر شدند.

در بازرسی از منازل متهمان، 11 کارت عابر بانک و دو دستگاه کارت خوان بانک کشف و ضبط شد.

اعتراف دزدها به سرقت پول های بانک

کاکاوند خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی خمین در بازجویی به سرقت پول های بانک اعتراف کردند.

در تحقیق از متهمان معلوم شد، آنها به عنوان مشتری وارد بانک شده و با ادعای این که قصد انتقال پول از دستگاه کارتخوان بانک به حسابشان را دارند، از اوایل بهمن سال گذشته تا روزهای پایانی شهریور امسال با نفوذ به شبکه بانکی، بارها پول های بانک را برداشت و به چند دستگاه کارت خوان متعلق به مغازه یکی از متهمان منتقل می کردند. در ادامه با افتتاح حساب در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، مبالغ سرقت شده را به آن حساب ها واریز می کردند تا در درازمدت، سود دریافت کنند.

کاکاوند افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان تاکنون 18 میلیارد ریال بانک را به این شیوه سرقت کرده اند که این مبالغ برداشت و به حساب بانک اصلی در خمین واریز شد.

بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.