آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
اقتصاد
۴

بازپس گیری 1800 هکتار زمین در شهرک های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از بازپس گیری 1800 هکتار از اراضی شهرک های صنعتی از افراد بی صلاحیت خبر داد.

به گزارش ایرنا، فخرالله مولایی در نشستی خبری با اشاره به برنامه این سازمان برای بازپس گیری زمین های واگذار شده در شهرک های صنعتی که به حال خود رها شده است و پیشرفت کار در آنها مشاهده نمی شود، خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی این سازمان ایجاد بستر و زیرساخت های مناسب برای تشویق سرمایه گذاران به حضور در شهرک های صنعتی است، اما از مرحله تولید به بعد هیچ مسئولیتی ندارد.

وی تاکید کرد: تامین مواد اولیه، نقدینگی، کمک های فنی و اعتباری، سرمایه در گردش، تامین بازار، واردات ماشین آلات و تکنولوژی و... برعهده ما نیست، اما سازمان در حد توان خود به واحدهای صنعتی کمک می کند.معاون وزیر صنعت با اشاره به ماده 158 برنامه پنجم توسعه عنوان کرد: طبق این ماده واحدهای خدمات رسان باید خدمات خود را تا در واحدهای تولیدی برسانند، اما این قانون و بسیاری قوانین حمایتی دیگر از واحدهای تولیدی مانند ماده 29 بودجه سال گذشته در خصوص استمهال بدهی ها و بخشش جرایم، اجرا نمی شود.

مولایی همچنین به واگذاری اراضی ملی به شکل اجاره به شرط تملیک، اعتراض کرد و گفت: اراضی ملی که برای واگذاری به سرمایه گذاران در اختیار این سازمان قرار می گیرد، باید مانند سال های گذشته به صورت منطقه ای باشد.

وی یادآور شد: این اراضی تحت اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و هم اکنون با قیمت کارشناسی و بدون سند به سرمایه گذاران واگذار می شود که توجیه سرمایه گذاری را از بین می برد.