آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
اقتصاد
۴

قربانی: پیش بینی می کنیم قیمت خودرو در بازار 5 تا 10 درصد کاهش پیدا کند

قطعه سازان: مصوبه جدید، قیمت خودرو را کاهش می دهد

دبیرانجمن قطعه سازان با بیان این که چند روز از ابلاغ مصوبه جدید دولت در قیمت گذاری خودرو گذشته است،گفت: هنوز سازمان حمایت جلسه ای را برای قیمت گذاری خودرو تشکیل نداده است.

ساسان قربانی در گفت و گو با تسنیم، در رابطه با مصوبه جدید قیمت گذاری خودرو براساس قیمت تجاری، اظهار کرد: هدف اصلی اتخاذ این تصمیم منطقی کردن قیمت ها در سطح بازار و رفع تفاوت قیمت ها میان کارخانه تا سطح بازار است.

وی با اشاره به این که در هفته های اخیر دلالان و واسطه گران خودرو تا حد قابل توجهی از بازار خودرو سوءاستفاده کرده و قیمت های خودرو را به صورت کاذب افزایش داده اند، افزود: بنده معتقدم مصوبه جدید می تواند قیمت ها را به هم نزدیک و دست واسطه گران را از بازار کوتاه کند.

رئیس انجمن قطعه سازان ایران ضمن تاکید بر این که مصوبه مذکور کاهش 5 تا 10 درصدی قیمت خودرو را در بازار به وجود خواهد آورد، تصریح کرد: البته باید بگویم اگر کاهش قیمت ها بیش از درصدهای فوق باشد باز هم سوءاستفاده کنندگان می توانند بازار خودرو را با نوسانات قیمت روبه رو کنند.

وی با تاکید بر این که با برگزاری یک جلسه سریع می توان قیمت گذاری ها را انجام و واکنش بازار را در خصوص این مصوبه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، اضافه کرد: با این تصمیم قیمت ها تعدیل می شود و نگرانی مردم در افزایش قیمت خودرو تا حدودی کاهش خواهد یافت.

این مقام مسئول در انجمن خودروسازان، اظهار کرد: قیمت خودرو تا زمانی که قیمت ارز توسط دولت مدیریت نشود کنترل نخواهد شد، به اعتقاد بنده در کنار این گونه تصمیمات، تامین نقدینگی شرکت های خودروساز در جایگاه ویژه ای قرار داشته و مسئولان باید تمام همت خود را برای انجام آن به کار گیرند.