آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
جهان
۶

ادامه اعتراضات در عراق

همزمان با شروع دور تازه ای از تظاهرات مخالفان در مصر روز جمعه درگیری هایی در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور رخ داد که در جریان آن یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند. شبکه الجزیره دیروز اعلام کرد این درگیری ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، درگیری و تنش در اطراف کاخ ریاست جمهوری مصر در قاهره از جمعه شب آغاز شد و تا بامداد دیروز ادامه داشت. تصاویری که روی شبکه اینترنت قرار گرفته، حاکی است افرادی در بین تظاهرکنندگان کوشش کردند با استفاده از میله آهنی یکی از درهای ورودی به کاخ را تخریب کنند. نیروهای پلیس داخل کاخ برای دور کردن این افراد تلاش کردند، اما آنان با استفاده از مواد آتش زا درصدد ایجاد حریق در بیرون کاخ بودند که نیروهای پلیس مجبور به دخالت مستقیم شدند. این حادثه یک کشته و چند مجروح بر جای گذاشته است.

این در حالی است که تحصن در میدان التحریر قاهره همچنان ادامه دارد. روز جمعه برخی از تحصن کنندگان برای نزدیک شدن به ساختمان رادیو و تلویزیون مصر تلاش کردند، اما این تلاش به نتیجه نرسید و درگیری سنگینی در جریان این تلاش روی نداد. نیروهای پلیس در خارج از میدان التحریر قاهره حضور دارند. همچنین شهر پورت سعید نیز روز جمعه شاهد برگزاری تظاهراتی بود که حاضران خواستار قصاص قاتلان عده ای از مردم در جریان درگیری های هفته گذشته در اطراف زندان مرکزی این شهر شدند.

گروه اخوان المسلمین مصر با اشاره به درگیری های اخیر این کشور، می گوید با معترضان در خیابان ها درگیر نخواهد شد. گروه های مخالف مصر با وجود آن که توافق نامه ای را امضا و قول داده اند خشونت ها را کنار گذاشته و به دنبال راهکارهای سیاسی برای برون رفت از شرایط کنونی کشور باشند، اما طرفداران برخی گروه های ناشناس همچنان درگیری ها در مصر را دامن می زنند.