آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
پرونده
۱۱

فراوان ترین نام های ایران

بیش از 93 سال از عمر ثبت احوال کشور می گذرد و طی این سال ها، انواع و اقسام نام ها و تغییر آنها برای ثبت در این اداره آمده و رفته است.

مطابق آمارهای ثبت احوال کشور، طی این 93 سال، نام های محمد، علی، حسین، مهدی، رضا، فاطمه، زهرا، مریم و معصومه بیشترین نام انتخابی در بین ایرانیان بوده است.

طبق آخرین آمارها از ثبت احوال کشور، محمد با دو میلیون و 467 هزار و 515 مورد و فاطمه با چهار میلیون و 23 هزار و 392 مورد، فراوان ترین نام میان زنان و مردان ایرانی به شمار می آید.همچنین پس از نام محمد، اسم علی با دو میلیون و 263 هزار و شش مورد و حسین با یک میلیون و 707 هزار و 329 مورد، پرطرفدارترین نام های مردانه ایرانی به حساب می آیند.

در بین نام های زنانه نیز پس از نام فاطمه، نام های زهرا با دو میلیون و 704 هزار و 663 مورد و مریم با یک میلیون و 730 هزار و 978 مورد، به عنوان فراوان ترین نام میان بانوان ایرانی شناخته می شود.

فراوانی نام ها در سال 91

آمارهایی که در بالابه آن اشاره شد، مربوط به فراوانی نام ها طی 93 سال اخیر بوده است، اما با نگاه به فراوانی نام ها در سال 91 مشاهده می کنیم باز هم نام فاطمه، پرطرفدارترین اسم خانم ها در ایران بوده است.

مطابق آمارهای منتشر شده از سوی ثبت احوال، بعد از نام فاطمه، نام های زهرا، نازنین زهرا، زینب، ریحانه و یسنا به عنوان پرطرفدارترین نام های دخترانه امسال بوده است.

در بین نام های مردانه نیز امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، محمد، علی و محمد طاها نیز فراوان ترین نام پسرانه امسال به شمار می آید.