آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
جامعه
۱۷

آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت وام های دانشجویی از دوشنبه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها از دوشنبه شانزدهم بهمن به مدت یک ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت صندوق رفاه، اسامی دانشجویان متقاضی وام های دانشجویی را ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، کیوان مرادیان کوچک سرایی افزود: بر این اساس دانشجویان متقاضی دریافت وام های بیست گانه صندوق رفاه از جمله وام شهریه می توانند درخواست های خود را به معاونت دانشجویی دانشگاه ها اعلام کنند و دانشگاه ها نیز باید دانشجویان متقاضی دریافت وام را به صندوق معرفی کنند.

وی با بیان این که در نیمسال دوم سال تحصیلی 92 91 اعتبار 120 میلیارد تومانی به صورت علی الحساب برای بحث وام های دانشجویی درنظر گرفته شده است، گفت: از این میزان 60 میلیارد تومان مربوط به وام شهریه، 30 میلیارد تومان مربوط به وام تحصیلی و 30 میلیارد تومان دیگر نیز مربوط به انواع وام های دانشجویی (وام های متمرکز) است.

به گفته مرادیان، همچنین 24 میلیارد تومان اعتبار به عنوان ذخیره در صندوق نگهداری می شود که در این میان دانشگاه هایی که اعتبار اولیه آنها به پایان می رسد و خواستار اعتبار تکمیلی هستند، می توانند در مدت یک ماه ذکر شده درخواست خود را جهت دریافت اعتبار بیشتر به صندوق رفاه ارائه کنند.

وی با تاکید براین که دانشجویان شاغل در اولویت اعطای وام های بیست گانه صندوق بویژه وام شهریه نیستند، عنوان کرد: درصورتی که دانشجوی شاغلی متقاضی دریافت وام باشد باید با تائید صندوق رفاه این اقدام صورت گیرد، بنابراین دانشگاه ها نباید بدون تائید صندوق به دانشجویان شاغل وام دهند.