آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
جامعه
۱۷

آغاز تبدیل وضعیت معلمان از 22 بهمن

وزیر آموزش و پرورش گفت: احکام تغییر وضعیت5800 معلم حق التدریس از 22 بهمن صادر می شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با فارس با بیان این که هم اکنون یک سری معلم قرارداد کار معین در آموزش و پرورش فعالیت می کنند، افزود: این معلمان قبل از آن که بنده به عنوان وزیر در آموزش و پرورش فعالیت کنم، جذب آموزش و پرورش شده بودند و البته براساس قوانین، وضعیت این افراد نیز به مرور تغییر می کند.

وی با بیان این که در این مدت در آموزش و پرورش فقط مربی قرآن جذب شده است، گفت: هم اکنون در آموزش و پرورش دیگر نیروی شرکتی و حق التدریس نداریم.

حاجی بابایی به معلمان مدارس غیردولتی نیز اشاره و اظهار کرد: 120 هزار نفر هم اکنون در مدارس غیردولتی فعالیت می کنند که جذب این افراد براساس گزینش بوده است.

پرداخت پاداش پایان خدمت تا پایان سال

مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش نیز با اشاره به بیشترین مطالبه و دغدغه فرهنگیان در سال 91 گفت: تبدیل وضعیت، پرداخت پاداش پایان خدمت و دانشگاه فرهنگیان بیشترین درخواست معلمان از این وزارتخانه است.قاسم مستقیم در گفت وگو با ایسنا افزود: تبدیل وضعیت معلمان و پرداخت پاداش پایان خدمت آنها در حال پیگیری است و تا پایان سال این مطالبات پاسخ داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعطای هدیه معلمان نمونه و اضافه کار برخی از فرهنگیان نیز بخش دیگری از مطالبات صنفی معلمان است که در دست پیگیری است و بزودی پرداخت می شود.