آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
جامعه
۱۷

سطح جنگل های حرا به 30 هزار هکتار می رسدc

مدیرکل منابع امور جنگلی سازمان جنگل ها از افزایش 5000 هکتاری جنگل های حرا خبر داد و گفت: با اجرای طرح توسعه جنگل های حرا طی پنج سال گذشته، سطح این جنگل ها از 26هزار هکتار به بیش از 30 هزار هکتار رسیده است.

به گزارش ایسنا، کامران پورمقدم با بیان این که بخشی از جنگل های حرا برای مصارف دارویی بهره برداری می شود، افزود: در گذشته قسمت عمده این جنگل ها برای تهیه علوفه دام و شتر استفاده می شد که با مشارکت جوامع محلی در اجرای طرح توسعه جنگل های حرا علاوه بر توقف سرشاخه زنی درختان، خود مردم به تولید و کاشت این درختان پرداخته و برای حفظ آن اقدام کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، از آنجا که درختان حرا به دلیل منحصر به فرد بودن ممنوع القطع است، با اجرای عملیات گشت و مراقبت از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی بخوبی مراقبت می شوند.به گفته وی، برای تشدید نظارت ها بر این مناطق تعداد قایق های موتوری و تجهیزات یگان حفاظت افزایش یافته است.

پورمقدم ادامه داد: همچنین سال گذشته سند ملی مدیریت جنگل های مانگرو تصویب شد که بر اساس آن تمام وظایف سازمان ها و بخش های مختلف مانند وزارت نفت، بنادر و کشتیرانی در جهت حفاظت از این جنگل ها مشخص شده است؛ به عنوان مثال وزارت نفت در اراضی مربوط به کاشت درختان حرا پرداخته است.