آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۳۶
سیاسی
۲

ریشه یابی اتفاقات روز استیضاح در بیانیه فراکسیون اصولگرایان

فراکسیون اصولگرایان مجلس در بیانیه ای به ریشه یابی اتفاقات روز استیضاح پرداخت.

به گزارش فارس، در این بیانیه با تاکید بر این که فراکسیون اصولگرایان در پی آن است که به ریشه یابی علت بروز این وقایع بپردازد، آمده است: حقیقت این است که در بعضی از همکاران ما در مجلس تلقی خاصی از ولایت فقیه وجود دارد که ما آن را درست نمی دانیم و همان تلقی را منشا این قبیل گرفتاری ها می دانیم و معتقدیم تا وقتی که این تلقی عوض نشود، احتمال تکرار این گونه وقایع تلخ وجود خواهد داشت.

اعضای فراکسیون اصولگرایان افزوده اند: به طور خلاصه این عده از همکاران ما در مجلس که تعداد آنها شاید به تعداد انگشتان دو دست نرسد معتقدند، آنها موظفند در مجلس هرکاری را که خود صحیح تشخیص دادند، انجام دهند و به پیش ببرند، مگر آن که رهبری صریحا به آنها تذکر بدهد و به قول خودشان با «حکم حکومتی» آنها را متوقف سازد.

این در حالی است که رهبری همواره در تبیین سخنان و هشدارهای خود به وجوه مختلف استدلال می کنند و عقل و فهم مردم را مخاطب قرار می دهند و سخن خود را با دلیل همراه می سازند.

با این استدلال و توضیحات و تبیین هایی که رهبری به دست می دهد تا حدود زیادی می توان ملاک هایی عقلی به دست آورد و بر اساس آن ملاک ها مصادیق امر و نهی رهبری را تشخیص داد و پیش از آن که ایشان ناچار شوند بصراحت سخنی بگویند مطابق نظر ایشان عمل کرد. این همان روشی است که فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم و بسیاری از نمایندگان در پیش گرفته و تلاش کرده اند با فهم معیار و ملاک سخنان رهبری در مسیر مورد نظر ایشان حرکت کنند و امیدوارند توانسته باشند به وظیفه خود عمل کرده باشند.