آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۳۶
جهان
۶

اعتصاب غذای 800 زندانی فلسطینی

800 اسیر فلسطینی در بند زندان های رژیم صهیونیستی روز گذشته به نشانه همبستگی با اسرای اعتصاب کننده غذا، دست به اعتصاب غذا زدند. این اسرا در سه زندان ایشل، ریمون و نفحه حضور دارند.

به گزارش مهر، باشگاه اسیر فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد هدف از این اعتصاب غذا اعمال فشار بر اداره زندان ها به منظور تعامل با خواسته های اسرای اعتصاب کننده غذاست. این در حالی است که چهار زندانی فلسطینی از مدت ها پیش دست به اعتصاب غذا زده و همین مساله واکنش های داخلی و خارجی گسترده ای را در پی داشته است.این چهار زندانی عبارتند از: سامر العیساوی از اهالی قدس که در 25/5/2012 پس از آزادی در چارچوب تبادل اسرا بار دیگر به اسارت صهیونیست ها درآمد و از 210 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.جعفر عزالدین و طارق قعدان هر دو از اهالی جنین هستند که در 22/11/2012 به بازداشت اداری درآمده و از 27/11/2012 اعتصاب غذا کرده اند و در درمانگاه زندان الرمله بستری هستند. ایمن شراونه نیز از اهالی الخلیل در 31/1/2012 بازداشت و از 146 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

طی دو روز گذشته درگیری های پراکنده ای نیز بین جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری گزارش شده است که در اعتراض به شرایط اسارت زندانیان فلسطینی بوده است. روز گذشته نیز پلیس رژیم صهیونیستی به منزل «سامر العیساوی» اسیر فلسطینی اعتصاب کننده غذا یورش برده و برادر وی را بازداشت کرد.شیرین العیساوی، خواهر وی گفت که ساعت دو و 30 دقیقه بامداد سه شنبه به وقت محلی نیروهای پلیس اسرائیل بدون داشتن مجوز بازرسی به منزل ما یورش آورده و ما را در یک اتاق جمع کرده و پنج نفر از آنها برادرم را بازداشت کردند.

از سوی دیگر صائب عریقات، مذاکره کننده فلسطینی با نوشتن نامه ای به کاترین اشتون، نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این نهاد خواست تا برای آزادی اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده اند، تدابیر فوری اتخاذ کند. در همین حال فرانسه نیز «نگرانی شدید» خود را نسبت به اوضاع اسیران فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده اند، اعلام کرد و به مسئولان رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای فاجعه بار این اقدامات هشدار داد.