آرشیو یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۴۵
جامعه
۱۷

ارسال طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دولت

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی اعلام کرد: طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی تهیه و تدوین شده و قرار است این هفته به هیات دولت ارسال شود.

به گزارش ایرنا، فرهاد اقطار در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوپدید در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران افزود: اینترنت، ماهواره، تلفن همراه، انیمیشن و کارتون، رسانه ها و مطبوعات، عقاید انحرافی، جرم های اینترنتی و فیلم از جمله آسیب های نوپدید در کشور محسوب می شود.

وی با بیان این که تنها در کشور ما لغت آسیب های نوپدید استفاده می شود، گفت: این در حالی است که در بیشتر کشورهای دنیا وقتی یک فناوری جدید ظهور پیدا می کند، فرهنگ آن نیز به وجود می آید.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی با بیان این که در طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیش از 15 دستگاه موظف به همکاری هستند، توضیح داد: این طرح از سوی سازمان بهزیستی تهیه و تدوین شده، اما صداوسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه، وزارت بهداشت، وزارت علوم، شهرداری و قوه قضاییه و همچنین آموزش و پرورش از جمله دستگاه هایی هستند که در اجرای این طرح مشارکت دارند.وی اضافه کرد: این دستگاه ها به بررسی فناوری های جدید و پیامدهای مثبت و منفی آن می پردازند و راهکارها و آموزش های لازم را برای پیشگیری از این آسیب ها ارائه می کنند.