آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۸
جهان
۶

تظاهرات بحرینی ها علیه استقرار نیروهای «سپر جزیره»

مردم بحرین با برپایی تظاهراتی در جنوب پایتخت این کشور، مخالفت خود را نسبت به مداخله نیروهای «سپر جزیره» در بحرین اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، بحرینی ها روز شنبه در جزیره ستره واقع در جنوب منامه، پایتخت این کشور تظاهراتی با عنوان «سرهای ما فرود نمی آید» برگزار کرده و در اعتراض به مداخله نیروهای سپر جزیره در بحرین، شعارهایی سر دادند.

تظاهرکنندگان پرچم های بحرین، عکس هایی از بازداشت شدگان، پلاکاردهای «بحرین آزاد است» و تصاویری از رخدادهای جزیره ستره بعد از ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین را در دست داشتند. این تظاهرات به مناسبت گذشت دو سال از درگیری های جزیره ستره برپا شد، که در آن چند نفر کشته شدند.

پنج جمعیت مخالف دولت بحرین در پایان راهپیمایی منطقه ستره، با صدور بیانیه ای اعلام کردند که بحران کشور، بحران قانون است و بحرین به راه حل های سیاسی و نه راه حل های امنیتی نیاز دارد تا از تشدید بحران در آینده جلوگیری شود. مخالفان از جمله جمعیت الوفاق در این بیانیه تاکید کرده اند که خواستار راه حلی سیاسی و دوری از راه حل امنیتی هستند.

مخالفان بحرینی تاکید کردند که تمام ابزارهایی که برای سرکوبگری و ترساندن مخالفان به کار می رود، برای جلوگیری از خواسته های آنها هیچ فایده ای نخواهد داشت.

در خبری دیگر، یک منبع قضایی بحرین اعلام کرد دادگاه جنایی این کشور دیروز یکشنبه 17 شهروند شیعه را به 15 سال زندان محکوم کرد.به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستان کل بحرین این افراد را با این ادعا که در ماه آوریل گذشته یک بمب دست ساز را در روستای العکر منفجر کردند، به زندان محکوم کرده است.

کشور بحرین از فوریه سال 2011 تاکنون شاهد برپایی تظاهرات مسالمت آمیز برای اجرای اصلاحات است که توسط نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای سعودی سرکوب شد و در جریان این سرکوبگری تاکنون صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.