آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
اقتصاد
۴

شرایط آبی کشور خوب نیست؛ صرفه جویی کنید

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر این که شرایط در سال جاری مناسب نیست به طوری که تراز پوشش برفی در کشور کاهش یافته و این مساله نشان دهنده شدت گرما در منطقه است، گفت: در سال 91 سال خوبی را پشت سر گذاشتیم، اما با توجه به شرایط موجود باید توجه لازم از سوی مردم صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا دائمی در نخستین نشست انسجام بخشی آب و آبفا در سال جدید اظهار کرد: باید تا جایی که مقدور است مصرف آب کاهش یافته و بین بخش آب و آبفا همکاری خوبی صورت گیرد.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف بهینه آب گفت: از آنجا که در پنج سال اخیر افزایش مصرف نداشته ایم و میزان مصرف به طور تقریبی ثابت باقی مانده است، باید برنامه ای برای مدیریت وضع موجود و کاهش ریسک پذیری منابع و مصارف آب در نظر گرفته شود. سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: آب تهران بسیار سالم و گواراست و باید با توجه به آزمایشگاه های مجهزی که زیرپوشش است، سلامت و کدورت آب به صورت دقیق و لحظه ای آزمایش شود.وی با اشاره به کاهش بارندگی و افزایش دما و توجه بیشتر به مقوله آب اظهار کرد: در زمینه احداث تصفیه خانه های ششم و هفتم باید کار سرعت بیشتری گیرد و منابع مالی آن نیز پیگیری شود.