آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
اقتصاد
۴

سود قانونی فروش طلاحداکثر 7 درصد است

رئیس اتحادیه طلافروشان کشور گفت: طلاو جواهر باید با سود 7 درصد و مالیات بر ارزش افزوده کشور 6 درصد فروخته شود، در غیر این صورت برخورد جدی با متخلفان صورت می گیرد. محمد کشتی آرای در گفت وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که برخی از واحدهای طلافروشی در تهران، سود فروش طلا8 درصد محاسبه می شود، اظهار کرد: این موضوع تخلف محض است و اگر شهروندان سندی برای این تخلف داشته باشند، قابل رسیدگی از طریق بازرسی اتحادیه است.

وی افزود: تنها موضوعی که امسال در محاسبات قیمت مصنوعات طلاافزایش داشته است، مالیات بر ارزش افزوده بوده که از 5 درصد به 6 درصد افزایش داشته و بقیه موارد هیچ گونه افزایشی نداشته است.

وی افزود: مردم توجه داشته باشند که قیمت مصنوعات طلاشامل قیمت طلای خام، اجرت ساخت طلا، 7 درصد سود و اعمال 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مجموع این سه مورد اضافه می شود. کشتی آرای همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی واحدهای صنفی اطلاعیه ای را نصب کرده اند که طلارا فقط به صورت طلای آب شده خریداری می کنند، گفت: دستورالعملی در این خصوص صادر نشده است، اما این اقدام به صورت ابتکاری و منطقی است، برای آن که طلافروش عیار طلایی را که خریداری می کند، مشخص می کند.