آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
اقتصاد
۴

نیکزاد: مالیات بر خانه های خالی به طور جدی پیگیری می شود

وزیر راه و شهرسازی بر وضع مالیات بر خانه های خالی و معاملات مکرر در بخش مسکن تاکید کرد و گفت: به طور جدی این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا در کنار تولید انبوه مسکن، مباحث مالیاتی را که در دیگر کشورها تجربه شده است پیش ببریم.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد دیروز در حاشیه سمینار سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: دولت اعتقاد دارد که باید بر واحدهای مسکونی خالی، زمین و معاملات مکرر واحد مسکونی مالیات تعلق گیرد و من نیز این موضوع را پیگیری می کنم.

وی با بیان این که در سال گذشته برای نخستین بار تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارهای کشور پیشی گرفته است، اضافه کرد: باید هر چه سریع تر با شناسایی دلایل سوداگری و دلالی در بخش مسکن، جلوی این موضوع را گرفته و با کمک دولت و مجلس، اقدامات قانونی در این خصوص اتخاذ شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به وقوع زلزله در استان بوشهر گفت: از لحظه نخست وقوع زلزله، همکاران اداره کل راه و شهرسازی بوشهر و بنیاد مسکن استان، در مناطق زلزله زده حضور یافتند و اقدام به آواربرداری مناطق کردند.

نیکزاد افزود: در زلزله های اخیر در لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان تجربه ثابت کرد واحدهایی که اقدام به مقاوم سازی کردند، از خسارات جانی و مالی در امان ماندند.

وی اضافه کرد: تا پیش از دولت های نهم و دهم، سالانه بین 18 تا 20 هزار واحد مقاوم سازی می شد، اما در هشت سال اخیر و بنا به دستور آقای احمدی نژاد، مقاوم سازی 200هزار واحد روستایی در سال در دستور کار قرار گرفت.