آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
فرهنگ و هنر
۵

خلعتبری موسیقی «چ» را می سازد

ساخت موسیقی فیلم سینمایی «چمران» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا از سوی فردین خلعتبری آغاز شد.

به گزارش فارس، پژمان لشکری پور، نماینده بنیاد سینمایی فارابی درباره روند انجام مراحل فنی فیلم سینمایی «چمران» گفت: مراحل فنی فیلم در حال انجام است. تدوین فیلم مدتی است به اتمام رسیده است و صداگذاری آن از سوی علیرضا علویان در حال انجام است. جلوه های ویژه بصری فیلم نیز در حال ساخت و آماده شدن است.

او درباره موسیقی فیلم توضیح داد: ابتدای هفته جاری قرارداد ساخت موسیقی فیلم با فردین خلعتبری بسته شد و ساخت موسیقی این فیلم به ایشان سپرده شده است.

بنابراین گزارش، فردین خلعتبری پیش از این سابقه همکاری با ابراهیم حاتمی کیا را در ساخت موسیقی متن فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» داشته است.

فیلم سینمایی «چمران» تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران را در جریان یکی از عملیات هایش روایت می کند و بسیاری منتظر هستند تا پس از سال ها یک فیلم جنگی را از وی روی پرده سینماها ببینند.

فریبرز عرب نیا در این فیلم نقش شهید چمران را برعهده دارد و سعید راد، بابک حمیدیان، امیر دلاوری، مریلازارعی، مهدی سلطانی و... از بازیگران فیلم به شمار می آیند. فیلم سینمایی «چمران» با حمایت بنیاد سینمایی فارابی تهیه و تولید شده است.