آرشیو یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۶۶۹
سیاست
۲

تنگ نظری ها را به حساب نظام نمی گذاریم

محمدرضا عارف، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در سفر به استان گلستان در جمع خبرنگاران محلی این استان تاکید کرد: «باید همه گروه ها امکان حضور در انتخابات را پیدا کنند و شرایط مساوی در اختیارشان باشد. بعضا احساس می شود یک جریان سیاسی از هر امکانی می تواند استفاده کند و جریان مقابل با ممانعت ها و محدودیت های فراوانی رو به رو است.»

به گزارش تسنیم، وی همچنین در ارتباط با مساله حصر آقایان موسوی و کروبی اظهار داشت: «امیدواریم مساله حصر قبل از انتخابات به صورت منطقی حل شود که ما فضای پرشورتری را در انتخابات داشته باشیم. ولی وظیفه خود می دانم که اگر انتخاب شدم، مساله حصر و مساله زندانیان سیاسی را پیگیری کنم که ان شاء الله در چارچوب قانون با تعامل و تفاهمی که با نهادهای ذی ربط خواهیم داشت، مشکل را حل کنیم.»

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چرا دوستان و همفکران شما از واژه انتخابات آزاد استفاده می کنند، گفت: «اینکه می گویید «دوستان ما»، نمی دانم کدام یک از دوستان ما را می گویید. اما اگر بگوییم که از ناحیه یک دلسوز این مساله مطرح شده است، به معنای برخورداری از امکانات مساوی است. شما فکر می کنید در این استان شرایط برای حضور من با سایر کاندیداها یکی است. ما تنگ نظری هایی که با آن روبه رو هستیم را به حساب نظام نمی گذاریم، بلکه ناشی از بد سلیقگی های مدیران محلی و منطقه یی می دانیم که ان شاء الله اصلاح می شود. ما نگاه مان مشارکت حداکثری است.» عارف درباره اجماع اصلاح طلبان نیز یادآور شد: «نمی شود انتخاباتی با 25 کاندیدا برگزار کرد، چون نتیجه اش تصادفی می شود. ما خوش بین هستیم که به اجماع برسیم و امیدواریم دوستان اصولگرا هم به اجماع برسند تا رییس جمهوری با رای بالارا داشته باشیم. در روزهای آینده ان شاءالله خبر خوشی از اجماع اصلاح طلبان خواهیم شنید.»

وی درباره احتمال رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان نیز گفت: «اگر رد صلاحیت شوم، علامت سوال بزرگی برای مردم ایجاد می شود، اما برای من سوالی نخواهد بود. به هر حال در نهایت از نظر شورای نگهبان تمکین می کنم.»