آرشیو دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۱۷۵۹
جهان
۱۵

نزدیک

رزمایش اسراییل در سرزمین های اشغالی

ایسنا: شبکه هفت تلویزیون رژیم اسراییل اعلام کرد ارتش این رژیم روز یکشنبه (دیروز) رزمایش گسترده ای در مناطق مختلف اراضی اشغالی برگزار کرد. بنا به گزارش این شبکه، رزمایش مذکور شامل استقرار سامانه های گنبد آهنین و انواع دیگری از سامانه های دفاع موشکی و هوایی در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی و نیز رزمایش هوایی با استفاده از هواپیماهای جنگی است. در تحولی دیگر صدها اسراییلی در اعتراض به ادامه سیاست های ضدصلح بنیامین نتانیاهو، در مقابل خانه وی تظاهرات کردند و نسبت به فروپاشی این رژیم هشدار دادند. از سوی دیگر حماس در ششمین سالگرد تسلط خود بر نوار غزه گفت وگوهای ملی فراگیر فلسطین را به منظور احیای طرح فلسطینی خواستار شد.

رسانه های غیروابسته در افغانستان رو به سقوط است

مقام های دولت افغانستان گفته اند شماری از رسانه های غیروابسته در این کشور از بین رفته اند یا رو به سقوط هستند. سیدمخدوم رهین، وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان که روز شنبه به جلسه عمومی مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود، گفت که از مدتی به این طرف رسانه‎هایی که فقیرند و وابستگی ندارند رو به سقوط اند. وزیر اطلاعات و فرهنگ برای ارایه توضیحات در مورد نشریات رسانه های خصوصی و میزان رعایت موازین روزنامه نگاری در این رسانه ها، به مجلس فراخوانده شده بود. رهین گفت وزارت اطلاعات و فرهنگ هیچ پولی برای کمک به رسانه ها در اختیار ندارد تا جلو سقوط رادیوها و رسانه های چاپی را بگیرد. او از چند رسانه نوشتاری و شنیداری نام برد و گفت این رسانه ها چون فقیر بودند، از فعالیت بازماندند. او افزود: «مجله ها، روزنامه ها و هفته نامه های بسیار سالم و خوب سقوط کردند یا در آستانه سقوط هستند.»

تداوم انفجارهای زنجیره ای عراق

اسکای نیوز عربی: به دنبال سلسله انفجارهای روز یکشنبه در استان های مختلف عراق بیش از 20 نفر کشته و بیش از 45 نفر دیگر زخمی شدند. در پی انفجار خودرو بمب گذاری شده که در منطقه الراشدیه در جنوب بغداد رخ داد یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. علاوه بر این، انفجار خودرو بمب گذاری در مرکز شهر نجف شماری کشته و زخمی به دنبال داشت. در شهر جنوبی واسط به دنبال انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه الکوت در مرکز این شهر 10 نفر کشته و 19 نفر دیگر زخمی شدند.