آرشیو سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۱۰
حوادث
۱۴

رفع توقیف خودروهایی که منع قانونی ندارند

عیدی فرمانده نیروی انتظامی در نیمه شعبان

فرمانده نیروی انتظامی از رفع توقیف موتوسیکلت ها و خودروهای توقیفی که منع قانونی نداشته باشند، خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم درباره عیدی نیروی انتظامی به مناسبت نیمه شعبان، گفت: ان شاءالله خودرو و موتوسیکلت هایی که قانون توقیف آنها را الزامی نکرده، اما بر اثر تخلفی توقیف شده اند، رها می شوند.

وی با بیان اینکه این عیدی ظرف یک هفته اجرایی می شود، گفت: امیدواریم مردم نیز در شب نیمه شعبان به ماموران پلیس عیدی دهند و قانون را رعایت کنند.

سردار احمدی مقدم همچنین با اعلام خبر کاهش جرایم خشن در کشور گفت: در دهه 80 شاهد کاهش تمامی جرایم خشن در کشور بوده ایم، به گونه یی که در جرم آدم ربایی شاهد کاهش 70 درصدی و قتل شاهد کاهش 20 درصدی در وقوعات بوده ایم.

به گفته فرمانده ناجا، در سال گذشته در ایران هیچ حادثه تروریستی رخ نداده و این مساله برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی رخ داده است.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه تصادفات نیز در سال گذشته شاهد کاهش تصادفات و کشته ها بوده ایم، گفت: این در حالی است که خودروها نسبت به دهه 80، 5/2 برابر شده اند.

سردار احمدی مقدم افزود: در سال جاری نیز شاهد کاهش جرایم، کشته ها و تصادفات بوده ایم که این مساله نشان از تسلط امنیتی در کشور دارد.

رییس پلیس کشور درباره کاهش آمار جرایم جنایی در کشور، با بیان اینکه سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور نداشتیم، تاکید کرد: خوشبختانه در حوزه قتل 20 درصد، در حوزه سرقت مسلحانه و جرایم تروریستی و پرونده های تجاوز کاهش چشمگیری را شاهد هستیم.

سال 84، 28 هزار نفر سالانه در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار با وجود افزایش 5/2 برابری خودروها اکنون به کمتر از 18 هزار نفر رسیده است.