آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۵۵
اقتصاد
۴

پشت تریبون

دو چهره برای شورای مناطق آزاد

اقتصاد آنلاین| با تغییر وزیران و استقرار دولت کم کم جابه جایی ها شروع شده و مدیرانی که به باور روحانی اتوبوسی و بی بلیت سوار شده بودند حالاباید پیاده شوند. برهمین اساس یکی از اداراتی که رییس آن در انتظار جابه جایی است سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که گفته می شودعلی قنبری، نماینده سابق مجلس برای تصدی این پست که زیرنظر نهاد ریاست جمهوری اداره می شود برگزیده شود. اما این درحالی است که برخی گمانه های دیگر نیز در این باره مطرح شده است که می توان در میان نام آنها به مرتضی بانک هم اشاره کرد.

حساب سازی نکردیم!

در بیانیه یی داود میرخانی رشتی، مشاور انجمن خودرو سازان ایران تحلیل و برداشت ناصحیح از اظهارات وی مبنی بر حساب سازی توسط شرکت های خودروسازی را نادرست خوانده و آن را تکذیب کرده است.

در این بیانیه آمده است: تمامی خودرو سازان براساس ضوابط و مقررات سازمانی حسابرسی کل کشور، از طریق افزایش درآمدهای غیر عملیاتی، زیان عملیاتی خود را پوشش داده اند که عملی مطابق مقررات و ضوابط قانونی محسوب می شود.

تلاش برای بیمه مرکزی

پول پرس| عبدالناصر همتی در حالی شانس کسب کرسی ریاست کل بانک مرکزی را از دست داده است که گفته می شود تمایل خود را برای بازگشت به بیمه مرکزی ایران اعلام کرده، اما یک مانع بزرگ بر سر این انتقال وجود دارد: نامشخص بودن رییس آینده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی. نام همتی زمانی برای ریاست کل بانک مرکزی مطرح شد که مجید قاسمی اعلام کرد حاضر به پذیرش این سمت نیست. فرهاد نیلی، رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی نیز به خاطر نداشتن سابقه؟ سال کار در نظام بانکی از فهرست نامزدها کنار رفت. اما همتی که از دی ماه؟ وارد بانک سینا شده است و تا پیش از آن در شورای عالی امنیت ملی وصنعت بیمه فعال بوده است نیز همچون نیلی فاقد سابقه کار بانکی است تا قبای صدارت بانک مرکزی بر شانه های ولی الله سیف، مدیرعامل بانک کارآفرین بنشیند. اما نزدیکان همتی نیز که بعضا در اطراف رییس دولت یازدهم دیده می شوند، تلاش دارند همتی را به بیمه مرکزی ایران بازگردانند.