آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۵۵
اقتصاد
۴

بدون تیتر

مصرف 60 میلیارد نخ سیگار

شمس الدین نیک منش، رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر کالای دخانی با اذعان به افزایش قاچاق سیگار به ایران گفت: هم اکنون براساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق و ارز سهم قاچاق در بازار سیگار ایران به کمتر از 15 درصد رسیده است. مصرف سالانه سیگار در ایران بین 50 تا 60 میلیارد نخ است. رتبه ایران در جهان از نظر مصرف سیگار جالب نیست. هم اکنون از مصرف 60 میلیارد نخ سیگار در ایران 40 میلیارد نخ آن تولید داخل و حدود 9 میلیارد نخ آن واردات قانونی است، مابقی نیاز بازار از طریق قاچاق تامین می شود.

تشکل همنام خانه صنعت غیرقانونی است

آرمان خالقی، مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تشکل ایجاد شده همنام با خانه صنعت، معدن و تجارت را غیرقانونی خواند و گفت: استدلال افرادی که تشکل جدیدی را همنام با خانه صنعت و معدن ایران به وجود آورده اند این است که تشکل ما موسسه خصوصی با سرمایه اولیه سهامداران آن است. باید بگویم که خانه صنعت و معدن فعلی یک تشکل قانونی و حقوقی بوده و مراحل ثبت آن طبق قانون طی شده است.

زنگنه رییس اوپک گاز شد

بیژن زنگنه، وزیر جدید نفت ایران به عنوان رییس جدید مجمع کشورهای صادرکننده گاز در سال 2013 میلادی آغاز به کار کرده است و از این رو دستوراتی برای برگزاری میزبانی با شکوه غول های گازی جهان در آبان ماه سال جاری در ایران صادر کرده است.