آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۵۵
جهان
۶

آخرین تحولات مصر

منابع مصری بیان کردند: نیروهای ارتش مصر پس از تحقیق درباره هویت افرادی که به میدان التحریر وارد می شوند به آنها اجازه ورود می دهد.

در درگیری های شنبه «عمار» فرزند «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین در قاهره به ضرب گلوله کشته شد.

نخست وزیر موقت مصر طرحی را پیشنهاد کرده که بر اساس آن اخوان المسلمین به صورت قانونی منحل می شود. دولت موقت اخوان المسلمین را مسوول کشته شدن معترضان می داند. وزارت کشور مصر اعلام کرد که در یورش های نیروهای امنیتی در سراسر کشور، هزار و چهار نفر از اعضای اخوان المسلمین که بمب و اسلحه در اختیار داشتند، دستگیر شدند. برخی از اعضای اخوان المسلمین نیز از دستگیری فرزندان خود به نشانه ارعاب خبر داده و دولت و ارتش را مسوول خشونت ها می دانند.

وزارت اوقاف مصر دو کمیته برای بررسی اوضاع مساجد الفتح و رابعه العدویه به این منطقه اعزام کرد و این پس از تصمیم نیروهای مسلح مصر برای ترمیم مسجد است. اتحادیه اروپا در بیانیه یی ضمن هشدار به مصر درباره پیامدهای ادامه خشونت ها در این کشور، اعلام کرد با همکاری شرکای بین المللی و منطقه یی همچنان به تلاش برای پایان دادن به خشونت ها، ازسرگیری مذاکرات سیاسی و بازگشت فرآیند دموکراتیک در مصر همچنان پایبند است.

منابع امنیتی مصر از دستگیری محمد الظواهری برادر رهبر القاعده و از رهبران سلفی این کشور خبر دادند.

وزارت اوقاف مصر دو کمیته برای بررسی اوضاع مساجد الفتح و رابعه العدویه به این منطقه اعزام کرد و این پس از تصمیم نیروهای مسلح مصر برای ترمیم مسجد است.