آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۷۵۵
جهان
۶

دور دنیا

بازگشایی سفارت بریتانیا در یمن

سفارت بریتانیا در صنعا پایتخت یمن در پی تعطیلی به دلیل نگرانی های امنیتی، روز گذشته پس از دو هفته مجددا باز شد. سفارتخانه های امریکا نیز در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا پس از آن تهدید امنیتی بسته شدند. دولت یمن از تصمیم به بازگشایی سفارت بریتانیا استقبال کرده است.

دستگیری رییس شبکه قاچاق مکزیک

سربازان مکزیکی ماریو رمیرز تراوینو، رییس یکی از بزرگ ترین شبکه های قاچاق کوکایین و ماریجوانا آن کشور را بازداشت کرده اند. او که شبکه موسوم به گالف را اداره می کرده، دومین بازداشتی بزرگ در جنگ دولت جدید مکزیک علیه قاچاقچیان است.

اقرار به اشتباه آژانس امنیت ملی

رییس آژانس امنیت ملی امریکا در واکنش به اتهاماتی در ارتباط با نقض حقوق شهروندان این کشور، شنود مکالمات تلفنی را «عمدی» ندانست و آن را یک «اشتباه» عنوان کرد. جان دلانگ، رییس آژانس امنیت ملی امریکا در مصاحبه یی مطبوعاتی از فعالیت سازمان زیرنظرش حمایت کرد. وی در این مصاحبه تلفنی به اشکالات موجود در فعالیت مخفی این سازمان نیز اشاره و برخی از اشتباه ها را قبول کرد.

سیل بی سابقه در روسیه

جاری شدن سیل در منطقه خاوردور روسیه و طغیان رودخانه آمور آسیب های فراوانی را به واحد های مسکونی و زمین های زراعی وارد کرده است. به گفته مقامات روسیه شدت و قدرت سیل طی 120 سال گذشته بی سابقه بوده و دلیل اصلی آن بارش های نامعمول یک ماه اخیرعنوان شده است. سطح آب آمور در نواحی مرزی روسیه و چین تا شش متر بالاآمده است.

پرده برداری از مرگ پرنسس دایانا

پلیس بریتانیا شانزده سال پس از مرگ پرنسس دایانا و دوست پسرش، به دنبال بررسی صحت اطلاعات جدیدی است که درباره علت واقعی سانحه رانندگی آگوست 1997 در یکی از تونل های شهر پاریس، منتشر شده است. گفته می شود یکی از تک تیراندازان ارتش بریتانیا در دستنوشته هفت صفحه یی خود به همسرش، مدعی شده بوده فرمانده یکی از ارگان های ارتش این کشور در توطئه «قتل» پرنسس دایانا دست داشته است. اسکاتلندیارد به جزییات بیشتری از این موضوع یا نام فرد مدعی اشاره یی نکرده است.