آرشیو چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۸۳۰
اقتصاد
۵

دبیرانجمن صنایع لبنی:آزادسازی قیمت شیر به معنی عدم نظارت برقیمت نیست

دبیرانجمن صنایع لبنی درگفت وگو با «اعتماد» درباره آزادسازی قیمت شیر و لبنیات و لغو شدن قیمت تکلیفی از مواد لبنی گفت: درجلسه اخیر ستاد تنظیم بازارکه روز دوشنبه بود، قرار بود درباره لغو قیمت تکمیلی شیر و فرآورده های لبنی تصمیم گیری شود که این اتفاق نیفتاد.

رضا باکری درپاسخ به منتقدان مبنی براینکه آیا آزاد سازی بدون نظارت صورت می گیرد، گفت: خیر، نحوه نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان برنحوه قیمت گذاری تغییر خواهد کرد و سازمان به نوعی دیگر بر نحوه تعیین قیمت نظارت خواهد کرد.

به گفته او، کاهش قیمت مهم ترین نتیجه لغو قیمت های تکلیفی خواهد بود زیرا از این پس محصولات لبنی وارد یک فضای رقابتی و قیمت ها براساس رقابت تعیین می شود.

وی همچنین بر عدم تغییر قیمت مواد لبنی تا پایان سال تاکید کرد و گفت: در صورت ثابت بودن قیمت ارز و نهادهای دامی قیمت محصولات لبنی کارخانجات روی حرف خود می مانند و قیمت ثابت می ماند.

وی ثابت ماندن قیمت ارز را مهم ترین اصل در تغییر نیافتن قیمت محصولات لبنی عنوان کرد و گفت: به مردم اطمینان می دهیم که آزاد شدن فرآورده های لبنی از قیمت گذاری سازمان حمایت باعث افزایش قیمت ها نمی شود و قیمت ها به شکلی دیگر براساس کیفیت و قیمت تمام شده تعیین می شود و به این ترتیب کارخانجات نیز سعی می کنند نوع مواد اولیه خود را بهبود بخشند.