آرشیو یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۲۸۹۴
اقتصاد
۴

پرسه دربازار

فروش طلای ایرانی به اسم خارجی

عبادالله محمد ولی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاو جواهر گفت: طلای ایرانی را به اسم خارجی می فروشند. به دلیل تحریم ها و شرایط خاصی که کشور داشت صادرات طلابه حد بسیار پایینی رسیده است اما در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای صادرات طلانداریم. وی با تاکید بر اینکه ایران پتانسیل صادرات پنج میلیارد دلاری برای مصنوعات طلادارد، گفت: به دنبال آن هستیم تا حقوق گمرکی واردات مواد اولیه مرتبط با مصنوعات طلانیز به صفر کاهش پیدا کند. اکثر طلاهایی را که در داخل کشور به اسم طلای خارجی می فروشند طلای تولید داخل است چرا که این طلارا به امارات صادر کرده و مجددا از آنجا وارد کشور می کنند و به اسم طلای خارجی می فروشند.

جلوگیری از واردات دام زنده

مهدی خلج، رییس سازمان دامپزشکی کشور از مخالفت این سازمان با واردات دام زنده خبر داد و گفت: ورود دام زنده به صورت کلی برای کشور مخاطره آمیز است که در این راستا سازمان دامپزشکی تلاش می کند با شناسایی تجار و توجیه کردن آنها از واردات دام زنده جلوگیری کند. این سازمان اقدام به واردات گوشت قرمز یا دام زنده نمی کند و تنها در صورت اعلام نیاز دستگاه های متولی مانند ستاد تنظیم بازار وظیفه خود را در راستای نظارت شرعی و بهداشتی برای واردات این محصولات و فرآورده های دامی انجام می دهد که در این راستا سازمان دامپزشکی تلاش می کند تا از کشور هایی که دارای شرایط بهداشتی مطلوب هستند این واردات صورت گیرد.

نمایشگاه های بهاره 7 تا 17 اسفند

قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف از برگزاری نمایشگاه های بهاره تهران از 7 تا 17 اسفند ماه خبر داد و گفت: نمایشگاه های بهاره تهران در چهار نقطه پارک ارم، بوستان ولایت، فرهنگسرای خاوران و بوستان حکیمیه برگزار خواهد شد.