آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۲۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون سازمان انرژی اتمی خبر داد: آغاز عملیات اجرایی فاز 2 نیروگاه بوشهر در سال آینده

کرمانشاه- خبرنگار کیهان:

معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی کشور در کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر در سال آینده آغاز می شود.

علی اصغر زارعان در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت هسته ای کشور در پردیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه هیچ مرحله ای از غنی سازی متوقف نشده است اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه هزار مگاواتی و آب شیرین بوشهر در سال 1393 آغاز می شود.

وی با اشاره به رونمایی از سانتریفیوژ جداسازی واکسن در بیستم فروردین ماه سال آینده گفت: اکسیژن هجده که پیش از این با قیمت معادل هر کیلوگرم 100 هزار دلار از خارج از کشور تامین و تهیه می شد در سال آینده پس از رونمایی به طور رسمی در داخل کشور تولید و پس از تامین نیاز داخلی مازاد آن جهت صادرات در دستور کار در سال 94 قرار می گیرد.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور افزود: اکسیژن هجده نقش بسزایی در مطالعه، پیشگیری و درمان سرطان دارد که تست نهایی این محصول تا دو هفته آینده نهایی و این محصول در روز ملی انرژی هسته ای به طور رسمی رونمایی می شود.

زارعان گفت: دشمنان تلاش می کنند با هر اقدام بازدارنده ای مانع از دسترسی ایران به فناوری ها و پیشرفت های جدید شوند و ایران اسلامی هیچ گاه از حق مسلم خود عقب نشینی نخواهد کرد و برای دسترسی به هر آنچه که نیاز کشور است اقدام می کند.