آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۲۰۷۲۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: معافیت گمرکی برای آمبولانس های خریداری شده توسط خیرین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت خرید آمبولانس توسط خیرین برای مناطق مورد نیاز، این وزارتخانه دریافت مجوز معاف از گمرکی را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در دومین روز از سفر خود به استان فارس در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم (عج) فیروزآباد اظهار داشت: امکان تامین همه نیازهای حوزه سلامت با بودجه دولتی وجود ندارد و نیکوکاران باید در این زمینه مساعدت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: مدیران بخش سلامت باید ابتکارات مدیریتی و مالی به گونه ای عمل کنند که با منابع موجود، خدمات با کیفیت را به مردم ارائه دهند و جوابگوی نیازهای کشور با توجه به تنگناهای مالی باشند.

بر اساس این گزارش، اجرای طرح پزشک خانواده شهری در شهرستان فیروزآباد استان فارس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

این طرح در شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با همکاری 22 پزشک عمومی و 14 پزشک متخصص این شهرستان به اجرا درآمد و با اجرای آن در مجموع 57 هزار نفر از جمعیت این شهرستان به عضویت این طرح درآمدند.

دو درمانگاه دولتی و یک درمانگاه خصوصی در اجرای طرح پزشک خانواده شهری فیروزآباد مشارکت دارند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دومین روز سفر خود به استان فارس در شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه فعالیتهای متعددی برای ارتقاء سلامت مردم در سراسر کشور در دست اجراست، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده یکی از این طرح ها بود که البته ناقص اجرا شد به همین خاطر بایدپس از آسیب شناسی و ریشه یابی مشکلات در جهت اجرای بهینه آن گام برداشت.

«قاضی زاده هاشمی» تاکید کرد: وزارت بهداشت به سمتی پیش می رود که تصدی گری خود را کاهش دهد و در این زمینه باید از توانمندی بخش خصوصی به درستی استفاده شود.

وی گفت: سال آینده با توسعه طرح پزشک خانواده، از هر استان کشور، یک شهرستان این طرح را اجرا خواهد کرد.