آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۱
جهان
۶

یورش سربازان صهیونیستی به مسجدالاقصی

سربازان رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر حملات گسترده ای را به صحن های مسجدالاقصی انجام داده اند. آن طور که منابع خبری اعلام کردند، اوج این حملات روز گذشته در جریان درگیری این سربازان با جوانان فلسطینی انجام شد.

به گزارش ایرنا، نیروهای اشغالگر اسرائیلی با یورش به صحن های مسجدالاقصی با عده ای از جوانان فلسطینی درگیر شدند که بیش از 30 نفر در این درگیری ها زخمی شدند. نیروهای اشغالگر از چند روز پیش با محاصره کامل مسجدالاقصی، از ورود نماز گزاران زیر 50 سال به مسجد جلوگیری می کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره در این زمینه اعلام کرد: نیروهای اشغالگر سه شنبه شب همه درهای ورودی به مسجدالاقصی را بستند و از ورود بیشتر فلسطینی ها جلوگیری کردند؛ به طوری که عده بسیار کمی توانستند خود را به داخل مسجدالاقصی برسانند. نیروهای رژیم صهیونیستی با یورش به صحن های مسجدالاقصی شمار زیادی از بمب صوتی و گاز اشک آور را بر سر عده محدودی از نمازگزاران مسلمان حاضر در این صحن ها ریختند.

اقدامات اشغالگران با این هدف صورت گرفته بود که مقدمات ورود گروهی از افراطیون شهرک نشین به مسجدالاقصی را فراهم کنند. شهرک نشینان صهیونیست ادعا کردند می خواهند برای تقدیم قربانی به مناسبت عید پسه وارد مسجدالاقصی شوند. به همین دلیل گروهی از فلسطینی ها طی روزهای اخیر در مسجد مانده اند تا با این عناصر افراطی مقابله کنند.

دیگر مناطق فلسطین نیز شاهد این درگیری ها بوده است. در همین راستا، منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ها در اردوگاه عایده که متعلق به آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیت لحم است، گاز اشک آور شلیک کردند. بنا به گفته این منابع، بر اثر این حملات یک زن فلسطینی به دلیل استنشاق گاز اشک آور در خانه اش جان خود را از دست داد.