آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۳۹
اقتصاد
۵

صندوق ها شاخصی برای جذب سرمایه های خارجی به بورس است

توسعه انواع صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های پروژه از مهم ترین برنامه های سازمان بورس در سال 93 محسوب می شود. تاسیس این نوع صندوق ها می تواند بازار سرمایه را به نقش خود یعنی تامین منابع مالی و تامین سرمایه های لازم برای بورس نزدیک تر کند.

درهمین راستا به زودی چند صندوق در بورس تشکیل می شود که به گفته ایوب باقرتبار، مدیر نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس نخستین صندوق درحال راه اندازی صندوق زمین وساختمان است.

وی افزود: بنابراین با توجه به تغییراتی که در این صندوق ایجاد شده است تلاش می شود تا با همکاری و ارتباط تنگاتنگ وزارت راه و شهرسازی این صندوق عملیاتی شده و راه اندازی شود. وی ادامه داد: در حال حاضر تقاضا برای راه اندازی صندوق زمین و ساختمان زیاد است زیرا پروژه های ساخت و ساز کم نیستند و باید از طریق این صندوق تامین مالی صورت گیرد. باقرتبار راه اندازی صندوق های پروژه را از دیگر اولویت های سازمان بورس در سال جاری دانست و عنوان کرد: قرار است صندوق های پروژه به خصوص پروژه های تولیدی در بخش پتروشیمی که با کمبود منابع مواجه هستند، ایجاد شود بنابراین این صندوق ها برای اجرای پروژه بوده و شبیه صندوق های زمین و ساختمان است. مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در ادامه راه اندازی صندوق های بخشی در اوراق بهادار را از دیگر برنامه های سال 93 دانست و اظهار کرد: صندوق های بخشی، صندوقی در بخش معدن و بانک است.