آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۲
صفحه اول
۱

وزیر ورزش: برای حفظ جایگاه چهارمی آسیا تلاش می کنیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این موضوع که ورزش ایران زمان زیادی را در راه آماده سازی برای حضور در بازی های آسیایی از دست داده است، تاکید کرد برای حفظ جایگاه چهارمی دوره گذشته، مجموعه ورزش تلاش چند برابری را آغاز کرده است.

محمود گودرزی که به استان های همجوار همدان و لرستان سفر کرده است درباره شرایط ورزش ایران برای حضور در بازی های آسیایی 2014 اینچئون گفت: برای موفقیت در بازی های آسیایی کره جنوبی، همه بخش ها فعالیت مضاعف می کنند تا زمانی را که از دست داده ایم جبران شود و به حفظ جایگاه چهارمی این بازی ها که در گوانگ جو 2010 کسب شد، امیدواریم.

وی افزود: ورزش ایران در حالی در دوره گذشته چهارم شد که نسبت به تیم سوم 20 طلاکمتر کسب کرد و نسب به تیم پنجم یک طلابیشتر. بنابراین اگر غفلت کنیم این مقام را از دست می دهیم. از این رو، امسال برای حفظ همین جایگاه چهارمی و برای دوره بعد به منظور افزایش 20 مدال طلای دیگر که خیلی دور از ذهن نیست ولی کار بسیار مشکلی است، تلاش می کنیم. به گزارش ایرنا، وی درباره چگونگی دفاع از جایگاه قبلی تصریح کرد: برای این که یک پله پایین نیاییم، باید یک برنامه و فعالیت حداقل هجده ماهه داشته باشیم تا در شرایط مساوی با کشورهای دیگر رقابت کنیم که متاسفانه این 18 ماه را به دلیل نداشتن وزیر و مدتی هم برای این که تعداد زیادی از فدراسیون های مهم و تاثیرگذار ما مثل کشتی، فاقد رئیس بود، از دست دادیم.

وی ادامه داد: این فدراسیون ها برنامه ریزی مناسب بلندمدت و حتی کوتاه مدت نداشتند و بتازگی با برگزاری انتخابات فدراسیون ها قبل از سال جدید به یک شرایط نسبتا مناسب رسیده اند و با این شرایط پایدار تا برگزاری بازی های آسیایی کمتر از 160 روز دیگر زمان داریم.

گودرزی با بیان این که کمیته ملی المپیک و حوزه ورزش قهرمانی در وزارت ورزش و جوانان تلاش مضاعفی انجام می دهند، افزود: در این زمینه فدراسیون ها دسته بندی شد و همه بخش ها فعالیت مضاعف دارند تا زمانی را که از دست دادیم، جبران کنند. حدود یک سوم زمان لازم را در اختیار داریم و با تلاش چند برابری باید آن را جبران کنیم. به هر حال شرایط دشواری است و با وجود کمبودهای اقتصادی و مالی هم در شرایط مطلوبی نیستیم. ما نمی توانیم بیش از این به دولت فشار بیاوریم.