آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«جاده قدیم» با سه گانه حجازی در سیمافیلم

تولید یک سریال و چند فیلم در مرکز سیمافیلم آغاز شد، سریال جاده قدیم را بهرام بهرامیان برای این مرکز کارگردانی می کند و روح الله حجازی قرار است سه فیلم «فیروزه»، «یاقوت» و «زمرد» را با موضوع مادران شهید برای سیمافیلم کارگردانی کند.

به گزارش روابط عمومی مرکز سیمافیلم، سریال تلویزیونی جاده قدیم با مشارکت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بزودی کلید می خورد.

در خلاصه این سریال آمده است: نعمت روستایی ساده ای است که خیال دارد بعد از مراسم عروسی اش برای کار و زندگی بهتر با همسرش زینت به تهران بروند. در شب عروسی، طینت برادر عروس از خلوتی روستا به مناسبت عروسی استفاده کرده و به جستجوی عتیقه چاله ای را در زمینی که از قبل نشان کرده حفر می کند همان موقع که عتیقه گرانبها را که جواهری درخشان است پیدا می کند ماموران گشت او را می بینند و به تعقیب او می پردازند طینت از دست ماموران می گریزد و در طویله دامادشان نعمت پنهان می شود هنگامی که ماموران برای جستجو به طویله می آیند طینت جواهر را به خورد گاو می دهد تا ماموران مدرکی پیدا نکنند، اما...

تاکنون حضور بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، یکتا ناصر، شهرام حقیقت دوست و کاوه احمدی در این سریال قطعی شده است.دیگر عوامل سازنده سریال جاده قدیم عبارتند از، مشاور محمدحسین لطیفی، تهیه کننده علی تقی پور، نویسندگان فیلمنامه امید سهرابی و امیر طلاچیان، مدیرتولید جعفر عروجی، مدیر برنامه ریزی سیدروزبه سجادی حسینی، مدیر تصویربرداری افشین احمدی، مدیر تولید جعفر عروجی، طراح گریم عبدالله اسکندری، صدابردار امیرحاتمی، صداگذار اسحاق خانزادی، تصویربردار محمد نامدار، موسیقی امیر توسلی و عکاس مهدیه لطیفی.

«جاده قدیم» در 26 قسمت 45 دقیقه ای در گروه سریال های تلویزیونی مرکز سیمافیلم تولید می شود.

سیدروح الله حجازی هم که تاکنون چند تله فیلم برای مرکز سیمافیلم مقابل دوربین برده است بزودی سه گانه ای جدید را برای مرکز سیمافیلم کارگردانی می کند.این سه فیلم با نام های «فیروزه»، «یاقوت» و «زمرد» به برش هایی از زندگی مادران شهدا می پردازد.پیش تولید تله فیلم «فیروزه» آغاز شده است.

سه گانه فیروزه، یاقوت و زمرد در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم تولید می شود.حجازی پیش از این سه گانه سپیده، سایه و ستاره را با مضمون تولد، زندگی و مرگ برای سیمافیلم کارگردانی کرده است.