آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۲
اقتصاد
۴

بنکداران مواد غذایی:کالافراوان است خرید غیرضروری نکنید

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ایران با تاکید بر این که مواد غذایی به وفور در بازار وجود دارد و هیچ کمبودی احساس نمی شود، از مردم خواست از خریدهای غیرضروری خودداری کنند.

قاسمعلی حسنی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به رکود حاکم بر بازار مواد غذایی گفت: عده ای به دنبال افزایش قیمت برخی کالاهای غذایی در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه هستند که این موضوع غیرمنطقی است.

وی افزود: مردم باید از خرید غیرضروری پرهیز کنند و مطمئن باشند که ثبات به بازار بازخواهد گشت.

حسنی با بیان آن که انبار بخش های دولتی و خصوصی از مواد غذایی تکمیل است، اظهار کرد: اکثر انبارها اکنون مایحتاج مردم به انواع مواد غذایی را حداقل برای شش ماه ذخیره کرده اند، بنابراین هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ایران خاطرنشان کرد: بازار مواد غذایی با وجود رکود از یک آرامش نسبی برخوردار است.

حسنی با بیان آن که سال گذشته ثبات و آرامش در بازار حاکم بود و این موضوع به سال جاری هم سرایت کرده است، گفت: اکنون مردم فقط مایحتاج مورد نیاز خود را خریداری کنند و این کار باید ادامه یابد تا ثبات به بازار بازگردد.وی با اشاره به بخشنامه جدید معاونت توسعه داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس این بخشنامه هیچ واحدی حق افزایش قیمت را ندارد.