آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۲
اقتصاد
۴

لایحه حمایت از تولید به مجلس می رود

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در آینده نزدیک لایحه حمایت از تولید به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

به گزارش مهر، محمدرضا نعمت زاده اظهار کرد: در یکی از بندهای این لایحه برای بانک توسعه صادرات، بانک صنعت و معدن و صندوق ضمانت از صادرات درخواست افزایش سرمایه شده است.

وی افزود: در اجرای برنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی، مهم ترین محور صادرات غیرنفتی است.

نعمت زاده تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود و به اجرا برسد و نباید حرف ها فقط روی کاغذ بماند.

وی با اشاره به جایگاه بانک ها بخصوص بانک توسعه صادرات در توسعه صادرات غیرنفتی گفت: ایران هم اکنون در صادرات غیرنفتی سهم پایینی در مقایسه با دیگر کشور ها دارد؛ از این رو باید به بررسی علل و رفع موانع آن اقدام کنیم.وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بانک توسعه صادرات باید با بررسی الگوهای موفق این نوع بانک ها، به جایگاه واقعی خود برسد.

نعمت زاده افزود: نقش این بانک در اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است و باید نقش خود را در این سیاست ها مشخص کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر از سخنان خود با تائید درستی ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن با وزارت بازرگانی گفت: مهم ترین دلیل ادغام، ایجاد هم افزایی دو بخش تولید و تجارت برای توسعه صادرات غیرنفتی بوده است.وی تصریح کرد: با این که ادغام کار درستی بوده، اما تاکنون فقط این دو وزارتخانه با یکدیگر تجمیع شده است و هنوز ادغام واقعی صورت نپذیرفته است.وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در سال جاری تلاش داریم با اصلاح ساختارها، روش ها و سیاست ها، ادغام واقعی بخش صنعت و بازرگانی را محقق کنیم.