آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۲
جامعه
۱۷

چهارمین برنامه کنترل ایدز تدوین می شود

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت از اقدامات در دست انجام برای تدوین چهارمین برنامه استراتژیک کشوری ایدز در سال 93 و اجرای آن از سال 94 برای مدت پنج سال خبر داد.

عباس صداقت در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که سال 93 آخرین سال اجرای سومین برنامه استراتژیک کشوری ایدز است، افزود: بر این اساس تدوین برنامه پنجساله بعدی یعنی چهارمین برنامه استراتژیک ملی ایدز از مهم ترین اقدامات ما در سال 93 خواهد بود.

وی عنوان کرد: از سال 94 برنامه پنجساله بعدی ایدز (برنامه چهارم ملی) باید اجرا شود. همچون برنامه های گذشته، برنامه چهارم استراتژیک ایدز نیز باید با هماهنگی نزدیک دیگر سازمان های مرتبط تدوین و اجرایی شود.

صداقت یادآور شد: قبل از تدوین چهارمین برنامه استراتژیک ملی ایدز، لازم است تحلیل وضعیت از اپیدمی HIV/AIDS در کشور صورت گیرد تا بر اساس نتایج این تحلیل وضعیت بتوانیم برنامه استراتژیک پنج ساله بعدی را که مختص سال های 94 تا 99 خواهد بود، تدوین کنیم.

وی در پاسخ به این که با توجه به وضع موجود، تاکید برنامه استراتژیک چهارم ایدز روی چه مواردی خواهد بود، اظهار کرد: بی تردید تدوین این برنامه بر اساس نتایج تحلیل وضعیت خواهد بود، اما مطالعات پیمایشی طوری است که پیش بینی می شود در برنامه استراتژیک بعدی تاکیدمان همچنان روی کنترل بیماری های آمیزشی باشد.

صداقت تاکید کرد: بی تردید جوانان، نوجوانان و زنان مهم ترین گروه های هدف این برنامه خواهند بود. پیشگیری از انتقال جنسی HIV/AIDS و تاکید بر برنامه کاهش آسیب اعتیاد در زمینه HIV از مباحثی است که پیش بینی می شود از مهم ترین راهبردهای برنامه چهارم کشوری ایدز باشد.