آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۲
جامعه
۱۷

قاچاق سالانه 500 هزار تن لوازم آرایشی و بهداشتی

رئیس مجمع استاندارد و کیفیت اسلامی درباره سهم بازار قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور گفت: قاچاق فرآورده های آرایشی و بهداشتی در ایران، سالانه نزدیک به 500 هزار تن است.

به گزارش مهر، علی حکیم عطار افزود: ظرفیت تولید سالانه محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده ها، 500 هزار تن در سال است که تنها نیمی از آن یعنی 250 تن آن هم اکنون توان بالفعل کشور است.

وی تاکید کرد: به دلیل حجم بالای مصرف ایران که نزدیک به 30 درصد سهم خاورمیانه است و به دلیل رتبه هفتمی که در دنیا از لحاظ مصرف لوازم آرایشی داریم، این مقدار مصرف بالاست و در کنار آن مقدار تولید پایین است. این مساله بر قاچاق کالاتاثیر زیادی می گذارد، به طوری که سالانه نزدیک به 500 هزار تن کالای آرایشی و بهداشتی به کشور قاچاق می شود.

حکیم عطار درباره وجود بازار قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور عنوان کرد: در ایران 80 شرکت واردکننده لوازم آریشی و بهداشتی داریم و این شرکت ها 265 برند را از کشورهای دیگر وارد می کنند. متاسفانه مبادی ورودی در امر قاچاق به صورت چمدانی یا غیرچمدانی کمی باز است، محصولات قاچاق و بی کیفیت بخصوص از کشورهایی مانند هند و پاکستان در پوشش برندهای معروف، به کشور وارد می شود.