آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون سازمان شیلات: مجوز صید در آب های هرمزگان صادر نمی شود

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران با بیان اینکه به دلیل تحت فشار بودن منابع آبزی در حال حاضر هیچ گونه مجوزی برای صید از طرف شیلات ایران در خلیج فارس صادر نمی شود، از آماده سازی طرحی برای بیمه نامه شناورهای صیادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی اصغر مجاهدی در نشستی پیرامون صید و صیادی با اشاره به درخواست های فراوان در راستای اخذ مجوز صید در هرمزگان گفت: ذخایر منابع آبزیان به شدت تحت فشار است که برای پایداری صید و صیادی و همچنین حفظ ذخایر ارزشمند خلیج فارس، هیچگونه مجوز صیدی تا برداشته شدن فشارها از روی ذخایر آبزیان صادر نمی شود.

مجاهدی در رابطه با بدهی های معوقه صیادان به بانک ها گفت: جامعه صیادی در این رابطه مظلوم واقع شده است و امیدواریم شرایط بخشودگی بخشی از جرایم و اقساط این بدهی ها از طریق دولت و یا ارائه طرحی از سوی اتحادیه ها و نمایندگان به مجلس فراهم شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های موجود در سواحل مکران و شرق استان و تبدیل این فرصت ها و ظرفیت ها می تواند تحولی عظیم در استان، کشور و منطقه به وجود بیاورد تصریح کرد: سایر شهرستان های هرمزگان نیز با توجه به ظرفیت ها و توانایی های خود در راستای توسعه شهرستان خود با عزمی جدی تر گام بردارند.

وی با اشاره به کاهش 40 درصدی بودجه عمرانی کشور در سال 93 و همچنین اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: در این سال دستگاه های شیلاتی باید به نحوی عمل کنند که ضمن افزایش راندمان کاری و ارتقای همه جانبه فعالیت های خود شاهد کاهش چشمگیر هزینه ها باشیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از اتحادیه ها و تعاونی های صیادی هرمزگان خواست تا با ورود بیشتر به بازار عرضه ماهی و آبزیان دست واسطه گران را کوتاه کنند تا هم آبزیان ارزان تر به دست مردم برسد و هم صیادان سود بیشتری به دست آورند.