آرشیو یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت و کسبه منطقه آزاد اروند

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان گفت: کارکنان دولت، کسبه و پیمانکاران شاغل در محدوده منطقه آزاد اروند از پرداخت مالیات معاف می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عزیز الله شهبازی با اشاره به افزایش محدوده منطقه آزاد اروند از 17 هزار هکتار به 34 هزار هکتار افزود: کارکنان دولت که در این محدوده مشغول به کار هستند از مالیات معاف خواهند بود.وی با بیان این که کسبه و اصناف معافیت مالیاتی خواهند داشت اضافه کرد: کارخانجات تولیدی نیز بدون پرداخت مالیات می توانند کالاهای خود را در منطقه عرضه کنند و مواد اولیه خود را بدون پرداخت مالیات وارد کنند.به گفته وی، پیمانکاران و شرکت های فعال دارای شناسه ثبت در منطقه آزاد اروند نیز از پرداخت مالیات معاف هستند.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این معافیت ها در نهایت به کاهش تورم در شهرهای آبادان و خرمشهر می انجامد.

وی اظهار کرد: بر اساس این قانون مردم سراسر کشور می توانند سالی یک بار به منطقه آزاد اروند سفر کنند و بین 80 تا 100 دلار کالای موردنیاز خود را بدون پرداخت عوارض گمرکی خریداری کنند.

شهبازی افزود: در حوزه تجارت بنادر آبادان و خرمشهر و مرز تجاری شلمچه تعریف شده اند که سازمان منطقه آزاد اروند بر اساس اهداف و سیاست ها مرز شلمچه را به عنوان پیشانی صادراتی ترانزیت خوزستان در نظر گرفته است.

وی کارهای زیربنایی از جمله ساخت بارانداز، کانکس های تجاری برای تجار، ارائه خدماتی چون آب و برق را از جمله بسترسازی های این سازمان برای صادرات برشمرد.

شهبازی همچنین احداث کارخانه تولید سیمان، پالایشگاه دوم خوزستان، کارخانه ساخت دکل های حفاری و کارخانه فولاد اروند و چند طرح مینی پالایشگاهی را از برنامه های این سازمان در حوزه صنعت عنوان کرد.