آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
شهرستان ها
۷

نماینده مردم شیراز در مجلس: «آسمان» را با سیاسی کاری اداره نکنید

شیراز- خبرنگار کیهان:

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت نظارت جدی بر مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان گفت: از اواخر دولت دهم با انتصاب فردی کم تجربه، سیاسی و غیرمتخصص بر مسند مدیرعاملی، شاهد رکود این شرکت بوده ایم.

سیدمحمدحسن ذوالانوار تصریح کرد قرار بود وزیر کار در دولت جدید وضعیت این شرکت را ساماندهی کند اما نه تنها بهبود نیافت بلکه روز به روز با ارائه خدمات کمتر، بدهی بیشتری بالاآورد و از میزان توانمندی های این شرکت کاسته شد.

وی افزود: از اواخر عمر دولت قبل تاکنون نیروهای فنی و متخصص جای خود را به نیروهای بی تجربه و ناکارآمد داده اند که این امر به سیستم حمل و نقل هوایی ضربه زده است. در حال حاضر در پروازها تاخیر بسیاری وجود دارد بلکه به کرات ابطال آن را نیز شاهد هستیم تعداد پرواز های داخلی و خارجی کاهش یافته و در شرایطی که تحریم ها کاهش یافته و مبادلات ارزی آسان تر از گذشته انجام می شود نتوانسته ایم حتی یک قطعه برای تعمیر هواپیما بخریم.

ذوالانوار تصریح کرد: تنها یک سوم هواپیماهای شرکت آسمان پرواز می کنند و مابقی به دلیل نقص فنی و نیاز به تعمیرات بدون استفاده اند.

رئیس کمیته حمایت از تولید ملی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شرایط کنونی که تحریم ها در وضعیت مطلوب تری قرار گرفته به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان نتوانسته ایم حتی یک قطعه برای تعمیر هواپیماها بخریم در این مدت نه تنها هیچ موتوری تعمیر نشده بلکه یک فروند هواپیما مربوط به 20 سال گذشته به همراه گروه پروازی از شرکت «کم ایر» افغانستان که در اتحادیه اروپا پرواز ممنوع است اجاره شده که جای تاسف دارد.

وی در پایان خواستار تعیین تکلیف مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان و بهره گیری از توان نیروهای متخصص و متعهد این شرکت شد.