آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۰
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* تولید برق از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با زمان مشابه پارسال 7/63 درصد افزایش یافته است. میزان تولید برق کشور از ابتدای امسال تاکنون به 80 هزار و 771/9 گیگاوات رسیده که این میزان 7/63 درصد بیش از انرژی تولیدی کشور در زمان مشابه پارسال است.

* به گزارش مهر، هیئت وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و نیرو و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند (ر) تبصره (3) ماده واحده قانون بودجه سال 1393 کل کشور تصویب کرد: بدهی های قانونی شرکت های تابع و وابسته به وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی تا سقف 5هزار میلیارد ریال با اعلام وزیر نیرو با بدهی همان اشخاص بابت اقساط واگذاری به صورت جمعی- خرجی از محل ردیف های قانون بودجه سال 1393کل کشور تسویه شود.

* معاون سازمان بورس با اعلام این که انتظار می رود به زودی دستور العمل حاکمیت شرکتی به بورس ابلاغ شود، گفت: دولت از طریق کمک به تامین مالی و تدوین لایحه حمایت از تولید، پیگیر امور بورس است. به گزارش مهر، محمدرضا عربی با تاکید بر این که به دنبال تامین مالی بازار اولیه هستیم گفت: قبض انبار، سلف موازی، فروش اوراق به کسر و راه اندازی صندوق های پروژه می تواند عاملی برای رونق دوباره بازار و افزایش تامین مالی شرکت ها باشد. معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: بازار سرمایه برای گروه های مختلف ابزاری دارد و با بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور، رونق دوباره به بازار سهام برمی گردد.