آرشیو سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۲۸
جامعه
۱۷

ساماندهی پیک های موتوری و وانت بارها، بزودی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ساماندهی جابه جایی بار در پایتخت خبر داد و گفت: لوایح ساماندهی بار آماده ارائه به شورای شهر است که بلافاصله پس از تصویب این لوایح عملیات اجرایی ساماندهی بار در تهران آغاز می شود.

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با مهر با بیان این که طی دو سال اخیر تلاش زیادی صورت گرفته تا زمینه ساماندهی بار در تهران فراهم شود، افزود: اولویت ساماندهی بار را ساماندهی پیک های موتوری و وانت بارها و در مرحله بعد کامیون ها و کامیونت ها تشکیل می دهد.

به گفته وی، طی یک ماه آینده و در طول تابستان لوایحی به شورای شهر و نهادهای دست اندرکار درخصوص ساماندهی بار ارائه خواهد شد.

تشکری با بیان این که در ساماندهی شرکت های حمل بار این شرکت ها به دو گروه تقسیم می شود، توضیح داد: گروه اول شرکت های موجود که باید خود را با دستورالعمل های جدید انطباق دهند و گروه دیگر شرکت های جدید که با سازمان ثبت شرکت ها هماهنگی لازم صورت گرفته تا این شرکت ها نیز براساس دستورالعمل های جدید مجوز اخذ کنند.وی گفت: بعد از تصویب لایحه ساماندهی شرکت های حمل بار تا پایان سال برنامه عملیاتی آغاز می شود و درواقع زمان تصویب این لایحه زمان آغاز ساماندهی بار در تهران است.

تشکری افزود: در حوزه جابه جایی بار تهران، بخش هایی هست که هم اکنون نیز ساماندهی شده است، اما باید ساختارمندتر شود مانند پخش فرآورده های نفتی و خطرناک یا جابه جایی بار شرکت های حمل مواد غذایی که باید با ساختارهای جدید انطباق داده شود.